Tuesday, July 1, 2008

~yeay....harini internet still aderr..~

Salam sumerr...

cakkk!! terkejut tak tgk saya leh online lagi? hehehe..saya pon terkejut occay... tak sangka bhai surrender baik lak kali nih...kasik mmuaaxx sket sama bhai (muke dh ijo..hakhak). sebenarnye smlm tepat kol 12 dh takbleh.. taktau nape harini leh plak...tak kesah la kan..yg penting saya leh online... bestnyerrr harini dpt gak layan ezora & sindarella...sindarella dh semakin best kan? Saya tau ramai org nak zoella dgn haidar...tp saya tetap nak zoella dgn hussin.Sbb tu first love dier n hussin suke die for the real her..bukan time die dh berubah jdk feminin br nak suke mcm haidar tuh...erk,tapi bukan salah haidar pon kan diorang tak jupe time zoella tak berubah lg kan? salah director laa...hahahaha.


harini saya keluar & gi settle banyak bende...Alhamdulillah, sumenyer hampir settle...tapi esok kene kua lagi... nk kene withdraw duit & gi tukar USD...sbb nak gi Shanghai nnti...yeehaa~transit kt Shanghai 12 jam, so akan ku gunakan masa itu sepenuh2nyer bershopping & mengambik2 gambar sebanyak2nyer di Shanghai... hhihi...nantikan gambo2 shanghai saya tu nnti ekkkk...


hmm...semalam saya men masak2 lg....tp ni masak untuk budak2 bilik jer...sbb diorang 3 orang ni 3rd yr, ade exam esok. Kali ni saya masak masakan dari Uzbekistan...dipopularkan oleh sebuah restoran Islam Tartar kat sini...name dier --> Kuritsa Pa Marakanski (kuritsa-ayam, marakan- tu nama restoran tu sempena nama tempat kat uzbekistan) Cara nak buat die simple jer...


  1. Memule goreng je ayam tu cam biase. Angkat & tos

  2. Pastu goreng kentang yang dihiris nipis2 lak (goreng kentang mcm nk buat sambal kentang tuh)

  3. Pastu tumis bawang besar & bawang putih yang dh didadukan..

  4. Pastu masukkan smetana (sour cream)...

  5. Masukkan sedikit air...kang pekat sangat, rase cam mkn yogurt ayam lak..hihi.

  6. Perasakan dgn garam...

  7. Masukkan ayam & kentang yang dh digoreng td...Gaul dgn kuah...Siapp...senang je kan? tapi sebenarnyer resipi ni bukanlah dpt betul2 dari tokey restoran tuh..ape kes die nk bagitau rahsie sulit die kan? Ni budak2 jer try masak, pastu jadik lak..so saya pon ikut jelar... Selalunye hidangan ni dimakan begitu saje, as a main dish. Tapi kitorg budak2 m'sia buat die jdk lauk..hihihi.



 


inilah rupenyer...sorry tak clear sangat..owh, selalu kalo mkn ke kedai, tak letak carrot..tp sebab nak habiskan stok sayor yg still penuh dlm peti es tu, saya masukkan ajeler...hehe. 


hmmm...saya dh beli beberapa souvenirs tau...hehe. nak bagi saper ek? jeng jeng jeng...... 




p/s --> Good Luck diucapkan buat junior-junior 3rd yr yang bakal menduduki exam KROK-1 pada esok hari, (2/7/08).Exam ni merupakan exam objektif 200 soalan, dianggap sangat penting oleh sistem pendidikan Ukraine...

6 orang sudah komen yek?:

Redbloodsnow said...

dap ker ek bende alah tuh
nak try ah...hehe..

errr...dewi kat mane ek skrg?
name bbtol ape ehz :P

~nyibuk jek zie neh..haha~

mamaAsyfa said...

re princess redbloodsnow - hmm..kalo makan kt restoren tu mmg sedap bangat zie...tp yg saya buat nih ade kureng sketlaa..hehe. tp boleh la try sbb simple je kan nk buat dier...

saye kt ukraine skang...tp lusa nak balik mesia,cuti summer 2 bulan.
ahakz...nama betul solhaa...name glamer dewisoulhaa... kengkawan panggil soul...

hihihi...takdelah zie, kwn baru kan, sure la eksaited nk kenal ye dak?

zeti said...

nnt akak pun nk try gak la resepi tu
msti x jd klu akak buat :p

dewi.. akak pun suka klu zoela ngan husin.. ntah la nape, rasa mcm cute sgt klu diaorg couple :p ehehe

nnt sggah shanghai ek? syokkan, sbb brg kat situ murah2.. jgn lupa tgkp gmbr k :)

Redbloodsnow said...

whoaaa!!! jauhhh tuhh
terkehel mulut z nk sebut namo negori tueee..hahaha

negeri tuh kire dlm arab ke ek?
study sn ke? dlm jurusan ape ek..adoiii...jd penyiasat lak zie neh..haha

soo...forn now on..
z panggey soul je la ek..
ke nak panggey dewi gaks..hahahaha


:P

mamaAsyfa said...

re :

1)zeti - takdelaa kak, kompem jadik nyer. siyes senang..tak pakai rempah2 ape pon..hihi.

yeay...idop usin & zoela...tak sabar nk tnggu next week nyer kan kak? hehe..saya dh leh tgk kt mesia...tak yah susah2 nk buffer lg..hihi.

tulaa...sume org pon ckp shanghai best shopping sbb barang murah... *tak sabar*+*gumbiraaa*..hehe.

2)princess redbloodsnow - owh, ukraine ni mmg jauhhh zie...dekat2 moscow gak,cakap pon bahase russia gak..hehe. course medic..

ahakz..ikut suke zie...nk panggil ape pon boleh..jgn 'haa' sudeyy... hahaha.

Anonymous said...

bestnya dia nk gi shanghai! amik pic byk2 ok!

take care *_*

 
Template by suckmylolly.com