Saturday, June 21, 2008

~Kisah Examku~

Salam sumer....mornen2...
saya br bgn tido ni...... lama btoi saya tido semlm tau...hehe.
oklah, harini kan saya janji nak citer pasal exam saya tu kan...
well, semlm masa pegi exam tu kan....saya mmg takde perasaan ape dah...
biaselah..bile org tak prepare sangat, mesti rase camtu kan...
perasaan berserah...mmg harap lepas je ler..
lainla kalau betul2 bersedia, kita akan rasa cuak aje kan..betol tak?
ok back to story...
saya, yanti & guna pegi awal...
exam start kol 9.30....ktorg gerak dari bilik kol 7.
awal kan ktorg kuar? sebab ktorg mmg tak suke masuk last batch...
time last2 ni bahaye...examiner dh penat,mood dh berubah....
tapi sampai2 je hospital, dah ade 5 student lain kat sane....
hmm,okla lagi,ktorg still bleh masuk 1st batch...
so, sambil tunggu examiner datang, saya pon study la dulu mana-mana yang belum cover...
(banyak sebenarnyer tuh). Tetibe tu, saya tergerak hati nak tengok Variant 8...saya tengok variant ni soalan senang,dalam hati saya doa, mintak2la dapat variant nih...

Kol 9.30,secretary exam datang, bukak bilik exam...
orang lain yang awal2 tu dah beratur kat depan bilik exam nak masuk...
saya dok kelam kabut menggali beg saya...mencarik 6 helai kertas yang sangat kecil...
hehe.....toyol saya lah...dgn harapan nak meniru kan... rupa-rupanya, saya lupa masukkan toyol2 tu ke dalam beg saya daaaaaa...saya agak gelabah la jugak,dok pikir kalau saya dapat soalan2 susah tu camne kan..hehe.tapi dalam hati, "ni mesti Allah tak izinkan ni, insyaAllah, ade hikmahnya"
so, saya pun masukla bilik exam,saya org ke-
8...tawakkal jelah.
masa nak cabut variant tuh, berdebarnya hati tuhan saja yang tau.... tapi harusla selawat banyak2 kan...harap2 dapat variant senang.......jeng jeng jeng.....

bile bukak je soalan tuh...hati saya terdetik riang...saya dapat VARIANT 8 !!!



Alhamdulillah, doa saya dimakbulkan.So, harusla saya dapat jawab semua soalan tu kan...tapi sebenarnya saya lupa2 jugak, nasib baik dpt bantuan sahabat saya cik putry iryanti tuh...hehe.
Alhamdulillah, bila jawab dgn examiner pun, smooth jela... adela die tanye beberapa soalan, nasib baik saya boleh ingt....dan Alhamdulillah, saya masih berjaya mengekalkan 4-flat dalam zachut book kali ni....hehe. Err,4 flat tu bukanlah pointer mcm kat M'sia......... .tidak2, saya tidak sehebat itu.. hehe. markah 4 di sini membawa maksud GOOD. markah 5- EXCELLENT dan markah 3- SATISFACTORY.

Disebabkan saya dh lulus, haruslah saya menunaikan nazar saya kan...
Nak tahu saya nazar apa? hehe...next entry saya citer kay...skali dgn gamba nye skali....

5 orang sudah komen yek?:

mommy said...

hmm ape nazar tu yek??...

wanna add ur link..^_^

mamaAsyfa said...

hi princess...add la2...nnti i'll add urs kay..hehe.

Anonymous said...

hah,
adeeeee lg kisah menarik di sebalik tabir 'hari exam sy'!
hahahahahahaa...
apesal tak dituless?
ceh,tak pnah dibuat org~

bile cite ngn dikyah dikyah ckp-
'kalo dikyah...dikyah lempang je!'

haaaiiii laaa kwnku sorang nih~
seb bek ade soraaanggg je die kat cni.

hah tu surgery tak start lg study!
errr..nway~nazar die kaaannn...
nazar die kaaannn...

cheese cake staberryy~!!!!
sedap2!

~kerane die tahu kegemaranku~

heeeeee...

mamaAsyfa said...

haha...takyah laa cite tuh... wat org gelak ajerr...

SoFie NuR said...

kalo dah rezeki,mmg x ke mana...kan kan...huhu...

 
Template by suckmylolly.com