Friday, February 20, 2009

~Warkah Hari Lahir untuk Kakak~

(This is a special entry dedicated to my beloved bestfriend, Siti Iryanti Bt Ibrahim for her birthday)



Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh kakak....



(sape tak kenal kakak saya? wanita santekkk yang pegang bunge tu la kakak saya...)


Pertama-tamanye, saya mau mohon ampun & maaf sebab sekarang ni, dah melewati tengah malam.. maknenye besday kakak dah tamat tempoh~Maafkan saye sbb terlewat entry ini...

Sempena besday kakak ni…

Saya nk wish kakak

Happy 25th Birthday kakakku sayang!!!


Semoga sentiasa berada di bawah rahmat Allah..


Semoga dimurahkan rezeki..


Semoga dipanjangkan usia agar dapat menambah ibadat..


hmmm...Semoga cepat-cepat naik pelamin...hehe =)



My bestest friend..

My soul-sistas

My problem-maker….& solver…hehehe

My life-saver..

Mungkin ini kali terakhir kita sambut besday sama2 di bumi Ukraine nih, tapi saya harap ni bukanlah kali terakhir kita sambut sama2...Sebab saya taknak hilang kakak, sahabat dunia akhirat.



Kakak ingat tak….

7 tahun yang lepas…

Kita dipertemukan dengan izin Allah… bilik sebelah2 aje kt matrix...tapi sangat jarang bertegur sapa kan kakak?

Tapi Alhamdulillah, dengan izin Allah juga, kita dapat sama-sama sampai ke bumi Ukraine...

Saya mula kenal kakak dgn lebih rapat..sbb kite kan roomate, classmate, cookingmate...



Kita hadapi susah bersama (yerr..zaman first year sangat banyak cabaran kan?)

Menangis sama-sama…(homesick laaaa)

Study sama-sama…

Kene marah dgn cikgu sama-sama…(’the superstar’)

Tak lepas exam sama-sama...

Dan ternyata, segala kesusahan itu berjaya kita tempuhi sama-sama... Sebab kita saling memberi dorongan & sokongan... Terima kasih sangat-sangat kakak...

Saya kagum sangat dengan semangat juang kakak yang tinggi..

Dan tak lupa juga, kenangan-kenangan manis , gelak tawa bersama...

Menjadikan hidup saya semakin bermakna...



Dan bila tiba saatnya,

Hidup saya diuji dengan ujian yang maha hebat…

Sehingga saya rasa tiada sinar di depan..

Kakak sentiasa di sisi saya…

Sedikitpun kakak tak pernah tinggalkan saya...

Di saat saudara sendiri tak pernah ambil peduli,

Kakak lah yang sentiasa bertanya khabar...

Sudi menghulurkan segala jenis bantuan,tak pernah lokek..

Duit beribu2 pun kakak tak pernah kisah demi menyelamatkan kami sefamily...

Di saat saya hampir2 putus asa, rasa mahu tamatkan perjuangan,

Kakak lah yang membakar semula...memujuk dengan penuh kasih sayang...

Sesungguhnya saya terlalu bersyukur Allah kurniakan sahabat sebaik kakak...

Ah, bukan sekadar sahabat...kalau boleh ingin saja saya tukarkan darah kakak dengan darah mereka-mereka yang dikatakan ’saudara’ itu..



Hinggalah kini...

Kakak masih insan terpenting dalam hidup saya..

Sehingga saya merasakan…tidak mampu berbuat apa tanpa kakak di sisi…

Yang banyak mengajar erti kehidupan...

Yang banyak merubah persepsi hidup saya...

Yang banyak membentuk saya menjadi lebih baik…

Yang telah membawa sinar kepada kegelapan..

Yang sudi melayan kerenah saya yang ada kalanya mencabar kesabaran kakak…

Yang paling menyayangi & disayangi saya..



Tapi saya sedar,

Satu hari nanti, kita pasti berpisah jua..

Mengikut haluan masing-masing...

Namun yang pasti,

Ingatan saya pada kakak takkan pernah boleh diganti...

Setiap kenangan saya bersama kakak...menjadi detik paling berharga dalam hidup saya...

Semoga ukhuwah indah kita ini akan sentiasa terjalin sampai akhir hayat...



Terima kasih yang tak terhingga kerana hadir dalam hidup saya....

Sesungguhnya, tak mampu saya ungkap dgn kata-kata (walaupun dah panjang berjela saya nyatakan kt atas tu..)

Terima kasih ya Allah, kerna kau hadirkan sahabat ini dalam hidupku...

Saya pohon ampun & maaf atas segala salah silap saya pada kakak selama ini..

InsyaAllah, saya akan sentiasa mendoakan kebahagiaan & kejayaan kakak...

Kerna sesungguhnya, kebahagiaan kakak adalah kebahagiaan saya jua~


“7 golongan manusia yang dinaungi Allah di bawah naungan-Nya pada hari kiamat iaitu hari yang tidak ada sebarang naungan padanya selain daripada naungan Allah;diantaranya ialah:... DUA ORANG YANG BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH DI MANA KEDUA-DUANYA BERTEMU DAN BERPISAH UNTUK MENDAPAT KEREDHAAN ALLAH,

(hadis riwayat Abu Daud dan Ibnu Majah)


Wassalam...

Lots~of~luv from ur beloved kakak,

2.41 am,

806 B, 1st Hostel~

Simferopol,Ukraine...






  • p/s – kakak = Yanti, saya = Sol
  • p/s lagi – entry tentang sambutan besday kakak akan saya ceritakan kelak..*terlalu bergembira*
  • p/s lagi sekali - we're calling each other 'kakak'...panggilan manja la gitu~ but obviously she's de kakak since she'd turn 25 yesterday while i'm still in my sweet 24 =)






10 orang sudah komen yek?:

Anonymous said...

terkesima plak bacer post nie...
and that piece of hadith surely bring huge meaning...

SoFie NuR said...

sure meleleh air mata kak yanti bila bace entry ni..terharunye..

mamaAsyfa said...

to eastern c - heheh, skali skala bc hadis~

to sofie nur - erk? die nk meleleh air mata? gadis besi die tuhhhh~
kaksol yg dh meleleh time tulis entry nih~ kekekek =)

Anonymous said...

huwaaaaaaaaaa...!!!
owh kakak im speeechless~
uhu uhu...

nt sy komen lg..
nt tak smpat nk g skolah..


tayang takak sgt!

Anonymous said...

eissh sape kate komen sy takde ?

tuh apeeee??

kakak,
sy tahu kakak baaaaaanyak buat bende tuk sy,
itu yg jdkan sy paling mengingati kakak dan syg pade kakak!!

nt sy reply surat kakak nih eh...

tunggu ya!
taayang takak tesangat!

Anonymous said...

Waaaa...kak sollll...
Sgt menyentap n xmenahan sedih n terharu membace cerita di atas nih...
Sye rase spt mahu nangis..huhu..
U're just 1 of the lucky person in this planet earth who can find such nice BFF like her..
Saye tumpang gumbira untuk kamoo..

Anonymous said...

haha problem maker dan2 ko kaverkn dgn solver ek sol.ehehehe
waaaahhhh zaman superstar dh lama berlalu!aku akan juga merindui saat2 bes kite bsama.di mana kite study pulun tuk xm ramai2 n dimana ko ngigau + meroyan tuk xm.hihi.
sgt saaaaayaaaaang la ini kakak2.too bad kn kite masih x kelas yg sama?=(
rinduuuuuuuuu!!!

Mrs.Sheikh said...

happy beday kakak!!! :D

sebuah persahabatan yg tinggi nilainya..

DAMAI said...

salam...

sesungguhnya kakakmu itu kakakku jua...eh,ade kaitan ke?hehe

Fitri said...

bakal jugak merindui krg berduaaa...dimana blik krg jd tempat kami meluahkan kesedihan mase exam...ngadu cite2 bodo...gossip2..hehehe..n plg penting blik dimana kami nk makan makanan yg sedapppp.....semuga kite semua akan menjdi kawan sampai bile2...n yanti n sol...treasure de moments n keep de frenship last 4ever...SAYANG KRG!!!!!

 
Template by suckmylolly.com