Saturday, June 21, 2008

~Nazarku & Makan-makan~

Salam sumer....

harini kan, saya & de geng dapat jemputan makan-makan tau...hehe.. mmg sangatlah best kan..... musim2 exam cenggini, harusla sangat nikmat bile dpt makan makanan yang enak2 ala kenduri....
jemputannya ialah dari far,nuar & mamu... (diorg ni sume junior 3rd yr,kawan adik saya). sebenarnye kan, mamu la yang memula plan, nak masak untuk cikgu-cikgi (adik saya,hani & linda) yang mengajar die time nak exam dulu nun...pastu sekali la far ajak saya dgn yanti, sbb dh lame die janji nak ajak ktorg pi umah baru die tuh...skang dh jadik umah lama ler...hiksss. Memang sangat sedap ocay diorg nye masakan...yelah far tu mmg dh semulajadi tere...masakla apepun sume sedap. Nak tengok ape menu kitorg ? hehe...jap arr...cite lu. japgi saya tempekkan sume gamba2 ktorg kat sane ok? Nak dijadikan citer, sebelum exam lagi far dh ajak....so saya pn tengah2 study tu, tetibe terdetik, kalau lulus exam therapy nih, saya nak buat cheese cake lah untuk bawak gi umah diorg....(kire nazar la tu kan?) hehe....so memandangkan saya dh lepas exam tuh, so saya pun buatla cheese cake strawbery tuk diorg. Kali ni saya still gunakan resipi cotton soft japanese cheese cake yang saya dapat dari myresipi tuh. Resipi tu memang glamer ocay atas kesedapannyer....tak cayer,silelah try. Gi je carik kt myresipi, tak pun leh tgk kt fotopages saya. Memang agak remeh la nak buat kek ni sebab kene pukul putih telur sampai kembang & tak jatuh bile diterbalikkan...nak2 mcm saya ni kan guna hand mixer jek.... tu yang harini punye hasil kurang 'kick'...telur putih takmo naik...huhu. tapi apepun, saya tengok budak2 ni melantak ok jer....hehe.
Memula harusla gamba saya posing dulu kan... hehe.

Kitorg gi naik taxi, sbb dah lambat sangat.. sian lak diorg tunggu lelamer kan...(hiks..padehal salah saye lah mandi lambat sangat..hehe). Owh,sile jangan terkejut, tergamam mahupun terkesima ya melihat gamba di atas....itu adalah pintu masuk flat diorg...Ini adalah pemandangan biasa la kt ukraine nih, standard umah komunis... Tapi luar jela nampak camnih, dlm sume lawa2...


Pandangan dari balkoni umah diorg....saya sangat sukeeeerrr ini macam punye view... mau berejam saya dok kt balkoni usha satu bandar simferopol...hihi.


Haaa...inilah menu2 makanan sedap kitorg harini....
1. Nasi Minyak - by Mamu (sangat sedap & harum mewangi ocay...)
2. Ayam Masak Merah - by Far (siler drooling...)
3. Acar buah tumis
4. Sate Goreng - by Far (sangat superb...terubat rindu kt pakcik Samuri....)
5. Kuah Kacang
6. Air Sarsi - by Nuar & Mamu (ofkoz la best...mane nak dapat sarsi kat ceruk simferopol ni kan)

Muke2 org lapar...


Lepas makan nasik sume, harus makan dessert lak kan...ni lah ghupenyer ciskek saya yang tak berapa jadik tuh...abaikan lah ghupenye yang serba kekurangan tu yer...hehe.

Dah kenyang, harusla bergumbira kan...hehe. Melepak2 di balkoni sambil berposing2...

Before balik, kenela amek gamba bersama tuan2 rumah sekalian kan... tanda penghargaan...

Tunggu bas nak balek...

Hehe....gambar last pun harusla ada saya berposing ala2 gedik kan....

3 orang sudah komen yek?:

SoFie NuR said...

nk chizkek...yummy...

mommy said...

nyam2..chedapnye.!!
pasni nazar la plak nak wat cheesecake tuk princess maya..hehehe

mamaAsyfa said...

re:
1)Piah - alar, die punye lagi sedap.. ksol ni budak baru belajar..hihi.

2)Princess- amboih..jauhnye nak hantar ciskek tu ke korea...sempat singgah malaysia lu tuh..hihi.

 
Template by suckmylolly.com